Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Punktering...

Kategori: Allmänt

...på vänster bakhjul fick jag idag!
 
Parkerade på handikapparkeringen vid ICA Maxi och öppnar dörren, då kommer det en kille i 30-35-årsåldern och säger, "du har punka"!
Meeeeen va f-n säger jag och tackar honom för att han upplyste mig om det och tar och ringer maken..
Under samtalet med maken så kommer killen tillbaka och säger, "jamen, jag kan hjälpa dig byta däck om du vill"?
Till saken hör, att killen hade ena armen/handen i gips för han hade brutit tummen då han spelat basket med sonen!
 
Jamen, du är ju hanik(l)appad du med sa jag, men se, det gjorde inget alls det!
"Det här har jag gjort några gånger förr, det går bra"!
Sagt och gjort, det gick som en dans och han pratade och var så trevlig hela tiden!
Mattias hette han och var från Norrköping, men var på semester med tjejen hos svärföräldrarna på ett ställe som heter Toftbyn någon mil från Falun.
Han tyckte det var superbra att vi hade ett reservdäck och inte bara en sån där fjantig sprayflaska som reparationskit.
Talade om för honom att det var extra tillbehör det där med reservhjulet och att det kostade inte gratis precis...
 
Varmt är det idag också, inte lika som det varit, ett par tre grader svalare och tänk, så tacksam man är över det!
Var en sväng till min kompis Martha, hon har ju namnsdag idag!
Så...grattis Martha!
Vet ju att du läst min blogg för första gången idag, det är aldrig försent..
 
Maken, han har varit och spikat staket med en granne idag igen, de (grannarna) ska flytta nästa helg (maken ska såklart hjälpa till) och de har en schäfertik som är 7 månader och tomten de får behöver både staket och stängsel så det tar ju sin lilla tid.
 
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Visst är östgötar goa och hjälpsamma människor?! ;-) Vilken tur att det där reservdäcket fanns... och vilken tur att Gipsmannen var så bussig!

    Kram!

    2014-07-27 | 18:39:57
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Har sällan råkat på en mer positiv och glad människa!
    Fort som attan gick det också för honom att skifta däcken, inget skulle han ha för besväret heller!
    HAN gjorde min dag!
    Ha dé!/Kram

    2014-07-27 | 19:02:34
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • paula i pörtet säger:

    tänk så glad man blir av genuint vänliga människor, som liksom bara är födda såna! vet du angående sjuktransporterna s¨är det samma visa som med bussarna, dom byter etreprenö, byter fordon, byter chaufförer. m¨na hade inte fått nåon semester alls pga att de fick ny arbetsgivare!
    Nästa besök ska jag försöka göra med lokaltrafiken, det du!
    Kram

    2014-07-27 | 19:59:57
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Paula:
    Hoppas verkligen det funkar bättre med lokaltrafiken!
    Det är ju upphandlingar hit och dit, inte undra på att det blir kattskit!
    Ha dé!/Kram

    2014-07-29 | 09:00:08
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Inga M säger:

    Fantastiskt med sådan hjälp! Inte många som skulle ställa upp så för en medmänniska!

    2014-07-30 | 08:53:53
    Bloggadress: http://inga.blogg.se
  • åsa säger:

    Inga:
    Det var ju helt otroligt!
    Inte nog med det, han var så glad och positiv att det "smittade" av sig och han fick mig att tro på mänskligheten igen!
    Ha dé!

    2014-07-30 | 09:10:19
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: