Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Väntar på tidningen...

Kategori: Allmänt

...gör jag...
Klockan är nu, när jag börjar skriva 04.46 hos mig och jag sitter som sagt och väntar på att tidningsbudet ska komma..
 
Maken skjutsar "personen" till Arlanda, det är dags för fyra veckor ombord igen och den här vändan ska de förhoppningsvis inte vara i piratvatten!
 
Vi var ju iväg och grattade Ture på 4-årsdagen, maken de "stora små" kungligheterna Elliot och Elvira och det var en riktigt bra dag!
Ture är ju väldigt förtjust i sina kusiner och då speciellt Elvira och det är ömsesidigt!
Han är så otroligt go Ture och när han la sin lilla arm runt Elviras nacke, tittade henne i ögonen och frågade "har du fikat klart hjärtat" då blev man nästan tårögd, så gulligt var det!
 
Sportlov har de haft barnen och de har varit till Eskilstuna en sväng, de fick ju byta miljö i alla fall...
Ingen fjällsemester, men de var nöjda, vi åker ju iväg allihop framöver och det ser de fram emot.
 
Jag brukar ju alltid påtala att Julius och Wilgot är så olika och igår var de till BVC och fick vaccinationer, de vägdes och mättes och Wilgot, han är 4 cm längre än Julius och väger 900 gram mer!
Säger en hel del!
Det händer massor med dem just nu, nya ord varenda dag tycker jag och där är de också väldigt olika, Wilgot han pratar hela tiden och när han ska "förklara" nåt så är det mest på hans "eget" språk, men Julius, han fattar allt!
Det är såååå faschinerande att studera dem, de har verkligen ett helt eget språk som bara de förstår och de skrattar åt och med varandra, ja, det är häftigt!
Wilgot, han är den som är "storebror", tar alltid hand om Julius och är Julius ledsen, då springer Wilgot och hämtar en napp och stoppar in i "Lulus" mun och är det riktigt ledsamt, då hämtar han en snuttefilt också!
 
Ha dé!/tant raffa
 

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Du är som min pappa var - uppe med tuppen och väntade på tidningen! Han nästan slet den ur händerna på tidningsbudet.
    Så goa alla dina barnbarn verkar vara! :-) Ture en riktig charmknutte och Wilgot så omtänksam mot "lillebror". Man blir riktigt glad av att läsa detta!
    Kram!

    2014-03-05 | 18:48:58
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Hör inte till vanligheterna att jag sitter och väntar på tidningen, idag var det för att maken gick upp 03.30 för att skjutsa till Arlanda och jag kunde förstås inte somna om...
    Sa just till äldsta dottern ikväll, att man känner sig "välsignad" som har fem så mysiga barnbarn.
    Ha dé!/Kram

    2014-03-05 | 19:14:34
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • paula i pörtet säger:

    Hej, inte ska du sluta blogga heller, det går inte! Och det händer ju så mycket i ditt liv, framför allt med familjen och de växande barnbarnen.Jag mister ju både barn och barnbarn nu genom skilsmässan, kan inte ens låtsas att vi skulle fortsätta ha kontakt när vi bor så långt från varandra. Men hasses barn har jag faktiskt känt i 21 år, så nog känns det aningen tomt. Nu räknar jag ner dagarna till flytten för sen kan jag bli mig själv igen, gråta, skrika, skratta, sova, utan att visa hänsyn till någon. Det ser jag fram emot
    Kramen

    2014-03-06 | 21:58:23
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Paula:
    Något som jag tyckt varit väldigt jobbigt vid separation/skilsmässa, det är ju att man helt plötsligt inte har en given plats i den andres släkt längre..
    Dryga veckan kvar "bara" innan du flyttar och jag hoppas ju och tror att du kommer att må bra snart igen.
    Ha dé!/Kram

    2014-03-07 | 09:15:10
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Tofflan säger:

    Skönt att det var undantag! På nätterna - och tidiga morgnar - vill man ju helst sova. Jag har haft ett par krampnätter nu. Det är fruktansvärt irriterande.

    Kram och god natt. Fast inte än, förstås! :D

    2014-03-07 | 14:35:45
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Jag har ju väldigt jobbiga nätter, sover väl aldrig mer än en timme i stöten och är faktiskt mer vaken än att jag sover, men det har varit så, så länge att jag är van...
    Jobbigt är det, är ju alltid trött, men gör så gott jag kan..
    Det är en förbannelse att ha kronisk värk..
    Ha dé!/Kram

    2014-03-07 | 23:00:04
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Inga M säger:

    Det är mysigt att läsa dina beskrivningar av barnbarnen. Du lever verkligen med i deras liv! Tvillingarna måste alltså vara två-äggstvillingar eftersom de är så olika. Kan tänka mig att de har som ett eget språk att kommunicera med både med ljud och gester.

    Tråkigt att du måste vakna så ofta av värk. Finns det verkligen ingen bot så att du får sova längre än en timme åt gången?

    2014-03-08 | 05:51:48
    Bloggadress: http://inga.blogg.se
  • åsa säger:

    Inga:
    De är tvåäggstvillingar och olika i allt!
    De har till och med olika blodgrupper!
    Det är så otroligt "häftigt" med dem, de kommunicerar med varandra hela tiden och hemma är det Wilgot som "bossar", men på dagis tar Julius den rollen..
    Sömn/värk är ingen bra kombination och visst, jag har insomningstabletter, men de gör ju bara att jag somnar..
    Tur att jag är van!
    Ha dé!

    2014-03-08 | 11:16:42
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: