Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

PANG!!!!!!!!

Kategori: Allmänt

.....kunde man nästan höra i naturen igår, när det fullkomligt exploderade!
 
Varmt hade vi här, som varmast + 23 i skuggan och i morse var det redan + 17 innan klockan åtta var åtta, så det känns som riktig sommar!
Äppelträden (de tidiga) blommar, körsbärsträden likaså, plommonträdet är ju överblommat sen ett tag och gräset växer så det knakar!
 
På mina färder med Elfrida har jag sett massor med sommarblommor, som tex. smörblommor och det kan jag ju tycka är lite för tidigt.
Men, det står inte på förrän syrenen blommar, häggen står ju redan i full blom så den där tiden, "mellan hägg och syren" kommer att vara obefintlig i år.
 
I går lördag, var vi till KungSängen och beställde nya sängar till loftet!
Fick ett samtal från tjejen på försäkringsbolaget i fredags och hon var inte alls svår att ha att göra med, inga problem, så nu har vi måttbeställt efter våra önskemål och det blir inga "skitsängar" precis...
Ja, det var inga "skitsängar" där förut och då får man ju prismässigt likvärdiga eftersom i det här fallet rök/vattenskadat.
Synd bara, att det är en leveranstid på 4-5 veckor, men "den som väntar på nåt gott".....
 
Hoppas nu att alla får en riktigt varm och skön söndag!
 
Ha dé!/tant raffa
 
 
 

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Härligt att det blir nya sängar till loftet!!

    Här är kanonvarmt, både igår och idag. Idag på förmiddagen har jag gjort iordning på balkongen så att vi kanske kan sitta där i kväll och äta middag. Solen kommer runt hörnet vid 16-tiden.

    Nu ska vi bara ut och jaga lite middag...

    Kram!

    2014-05-18 | 14:24:37
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Här hos mig är det 25,5 grader i skuggan och jag kan lova dig, att det känns!
    Visst är det skönt med lite värme, men det behöver ju inte bli tokhett på en gång!
    Ja, det är bra att det händer lite positivt när det gäller loftet, har varit motigt ett tag nu...
    Ha dé!/Kram

    2014-05-18 | 15:25:58
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Inga M säger:

    Det är riktigt sommarvarmt nu, 26 grader i skuggan kan jag se på termometern. Va bra att ni får nya sängar och av god kvalitet. Man vet ju aldrig med försäkringsbolag.

    2014-05-22 | 15:25:21
    Bloggadress: http://inga.blogg.se
  • åsa säger:

    Inga:
    Jag är ganska så övertygad om att OCAB-killen har mycket att säga till om, det lät så på tjejen från försäkringsbolaget, att hon litade på hans ord.
    Bra då, att han och jag "klickade" från första stund!
    Men, det var bra kvalitet på de sängar som blev förstörda.
    Ha dé!

    2014-05-22 | 16:17:27
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: