Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

England...

Kategori: Allmänt

....åker maken till imorgon och jag ska skjutsa till flyget..
Det blir en "favorit i repris", för han var där förra året vid exakt samma tid!
Båda han och jag tycker att det ska bli lite skönt att få "vila" från varandra, hur mycket man än tycker om sin partner så är det viktigt med lite egentid mellan varven.
Han har ju fullt upp när han är där och jag har ju mitt att stå i inför julen med julklappar och sånt..
 
Idag har jag tagit fram alla adventsljusstakar (8) och utav dem var det såklart en (1) som inte funkade!
Hade ju tänkt plocka fram dem för någon dag sedan, men jag orkade inte!
Har mestadels legat på soffan och slappat, feber och allmänt trött..
Så imorgon efter att jag skjutsat maken till Västerås ska jag införskaffa lite nya lampor, vet ju inte om man måste byta alla, eller om det räcker med en lampa, det visar sig.
Givetvis så hade jag lampor till sjuarmad stake, men den här är förstås en femarmad!
Förresten, jag räknade efter och kom fram till att stakarna som jag har i köksfönsterna är 16 år, så det är ju inte undra på om de går sönder...
 
Idag skulle jag egentligen ha varit med äldsta dottern och barnen upp till Lugnet och tittat på danstävlingar, men är ju inte riktigt kurant så det blev att hålla sig hemma.
Elliot ska börja tävlingsdansa efter nyår och jag tror, att Elvira också har planer på det.
Elliot dansar "hip-hop street" (tror jag det heter) och Elvira "disco" och båda är superduktiga!
Nästa helg är det som vanligt dansuppvisning hela helgen, men vi kommer att gå döttrarna, Ture och jag på lördagen, det är ju två föreställningar, en vid lunch och sedan en riktig kvällsshow med glitter och glamour minsann!
 
Ha dé!/tant raffa
 
 

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Jag kommer precis från min jakt, så stakar och stjärnor åker upp först i morgon förmiddag - jag orkar inte klänga på stolar, pallar och soffor just nu. Men jag har testat allt som ska upp och tack och lov funkar det!

    Ha en fin första advent och krya på dig!
    Kram!

    2014-11-29 | 21:17:37
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Nu lyser det i alla fönster här!
    Feberfri men förkyld, fortfarande tacksam att jag inte är en man, förstå, då hade jag varit mer eller mindre halvdöd nu ;)
    Ha dé!/Kram

    2014-11-30 | 19:04:26
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Anonym säger:

    Hoppas du blir helt återställd från din förkylning och orkar ta itu med hela julköret framöver. Visst är det tur att vi inte är män när sjukdom drabbar, de blir så hjälplösa. ;-)

    2014-12-01 | 18:36:09
  • åsa säger:

    Anonym:
    Är mycket bättre i förkylningen, behöver bara nässpray 2 ggr/ dag nu.
    Tackar min lyckliga stjärna varenda gång jag är förkyld att jag inte är man ;)
    Ha dé!

    2014-12-02 | 08:26:19
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Inga M säger:

    Asch, det var ju jag som kommenterade ovan, menade inte att vara anonym!
    Ha en bra torsdag!

    2014-12-04 | 11:09:27
    Bloggadress: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här: