Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Tänk, det är 1: advent...

Kategori: Allmänt

...till helgen!
 
Har ju "pimpat" i trädgården, men ingenting inomhus ännu, men idag ska vi nog sätta upp "universrummet"...ja, ljusslingan i fönsterna på altanen!
Ska kolla om advensstakarna funkar, det brukar ju alltid vara nåt ljus som krånglar och man står där och svär över att..."men hur i hela friden kan det gå sönder när det är undanlagt och inte används"?!
Sen är det ju det där med fem eller sju ljus i stakarna också, det är ju olika reservlampor och tänk, det har jag retat upp mig på i alla år!
Snacka om världsligt problem!
 
Ute är det omkring 5 minusgrader och det är så frostigt och fint, nästan så man kan tro, att det snöat lite.
Ska väl ta mig iväg till affär´n, behövs lite mat i kylskåpet, men jag gruvar mig för jag mår inte 100 liksom..
Att skicka maken, det är inget bra alternativ, han är inte så bra på det där med att införskaffa matvaror och han ska till "kotis" idag igen och jag hoppas ju att han ska bli riktigt bra i nacken, han har faktiskt haft väldiga problem.
 
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Här funkar alla stakar och stjärnor, tack och lov! Och igår var jag iväg och köpte en ljusslinga till "ballen" så nu är även den upplyst. Men det krävdes ingenjörsexamen, snudd på (bloggade om eländet förstås). Det blev i alla fall fint och upplyst i mörkret.

    Kram!

    2014-11-27 | 17:47:32
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Hade en sån gran-girland till balkongen på loftet förut, men som sagt, ingenjörsexamen!!
    Nu har vi ett ljusnät, mycket enkelt och bra!
    Ha dé!/Kram

    2014-11-28 | 22:25:30
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: