Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Tjatkärring"....

Kategori: Allmänt

...är jag!
 
Ja, jag tjatar ju om mitt sår på benet, men jag är ju så glad över att det äntligen börjat gå åt rätt håll!
Det tar alltid lång tid för sår att läka fram på underbenet, för där har vi väldigt tunn och "skör" hud och som min sköterska säger, "envist sår det här, lika envist som den som har det"...undrar vad hon menar med det?!
Jodå, jag är envis, som synden enligt många och som en åsna enligt andra!
 
Jag tål ganska mycket, både smärta och skitsnack, men nu har jag satt ner foten och det rejält!
En släkting (inte på min sida) skrev på facebook, på sin egen sida, en sida jag hade tillgång till, att "denna personen (jag) inte hade alla hästar i stallet" eftersom jag tidigare hade tagit bort vederbörande som "vän" på FB men efter att denne tjurat och bett om att få bli "vän" igen så...
Men, jag accepterar ju inte att bli i princip idiotförklarad och undrar faktiskt varför man vill ha mig som "vän" överhuvud taget?!
Fy f-n va jag är trött på inbicilla jäklar!
Om maken vill ha kontakt med denna släkting så inte gör det mig nåt, jag kommer ju aldrig att umgås igen, det är nåt som är säkert!
Fast, jag vet ju att maken tycker det är för bedrövligt att hans fru blir idiotförklarad utav någon som anser sig själv vara störst, bäst och vackrast!
Tycker lite synd om den personen, att aldrig fått lära sig att ta konekvenserna utav sitt handlande, det blir ju så här då, måste tillskriva föräldrarna det misslyckandet.
Tråkigt att det ska bli så här, men jag accepterar inte hur mycket som helst, släkt eller inte, spelar ingen roll!
 
Nog om det..
 
Nu är det inte höst längre, inte enligt mig i alla fall, nu är det "förvinter" för nu är det november!
Mulet och grått, eller mörkt rättare sagt, måste ha lyset tänt hela dagarna och i morgon ska det visst vända och det kan finnas risk för snö, men det gör inget, då blir det ju i alla fall ljusare.
 
Få se, om maken åker över till England och jobbar en kort sväng.
De var visst nåt som gått sönder och maken fick ett telefonsamtal för några dagar sedan, få se då om det blir resa för hans del.
Han gillar ju att jobba där, trevliga människor och England är ju alltid England, underbart!
Vi gillar landet lika mycket maken och jag, finns inget som slår den engelska landsbygden och alla små pittoreska byar och alla mysiga pubar..mmmmm, lovely!
Men som sagt, få se om det blir resa av...
 
Ha dé!/tant raffa
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Välkommen till klubben, mormor Åsna (passande namn Turebus har gett dig)! Här är en till som har blivit idiotförklarad på en blogg och på Twitter. Jag har blivit kallad mupp också. Till och med megamupp och fuckidiot. Naturligtvis av några som är störst, bäst och vackrast enligt dem själva. De anklagar mig för att inte kunna se utanför min egen bubbla, men jag undrar hur det står till med självinsikten?!...

    Nåja! Självklart ska du tjata om ditt sår! Det är roligt att höra att det blir mindre och mindre och att det går åt rätt håll. Håller tummarna att det snart är väck!!
    Kram!

    2014-11-05 | 12:34:33
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Det skrattretande i det hela, det var att personen ifråga trodde väl inte att jag skulle läsa vad h*n skrivit om mig och när h*n förstod att jag läst, då tog tokf-n bort sitt inlägg!
    Nej, usch och fy för sånt folk!
    Har bestämt mig för att inte omge mig med idioter, är så pass gammal nu att jag kan bestämma sånt och det spelar ingen roll om det är släkt eller ej.
    Jag tycker att du ska polisanmäla ditt "troll"!
    Är sååå glad att såret minskar!
    Ha dé!/Kram

    2014-11-05 | 14:48:48
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Paula i pörtet säger:

    Hej, usch så besvärligt det verkar med ditt sår. Tur att du får bra hjälp med omläggningarna. Undrar hur det skulle funka här i byn , måste det vara en utbildad sjuksköterska som gör det? Då skulle det nog kräva en resa på minst fyra mil enkel resa...
    Jag borde kolla upp mitt blodtryck nu då jag ätit min nya medicin ett tag men det är så trist att gå omkring på stan i flera timmar innan bussen går hem. Klockan tio åker jag från byn och hem går bussen halv fyra...det blir drygt det.
    Ska du inte följa med till England om maken ska iväg en kortare tur, det vore väl trevligt miljöombyte?
    Kramen

    2014-11-06 | 20:59:05
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • Inga M säger:

    Läser att det är mest på framsidan av underbenen som sår kan bli besvärliga. Det har jag aldrig tänkt på förut, men logiskt är det eftersom huden där är tunn och skör. Hoppas det fortsätter läka nu och minska!Blir du inte rädd att få fler såna här besvärliga sår?

    2014-11-06 | 22:13:35
    Bloggadress: http://inga.blogg.se
  • åsa säger:

    Paula:
    Det har sina fördelar men även nackdelar att bo som du gör och jag tror, att en person med lite "kunnande" fixar omläggning.
    Just nu är det lite "medikamenter" som ska läggas på och runt, men det lär man sig..
    Helt otroligt egentligen att det inte går fler bussar under dagen till dig!
    Jag vill inte flyga när benet är som det är och du vet ju hur hemkär jag är..
    Ha dé!/Kram

    2014-11-07 | 15:08:58
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • åsa säger:

    Inga:
    Jag är inte orolig över att få fler sår, blir det så blir det och jag vet ju hur bra hjälp det finns att få.
    Såret minskar för varje gång, saaaaakta men säkert!
    Ha dé!

    2014-11-07 | 15:11:56
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Tofflan säger:

    Polisanmälan är ordet!

    Tills vidare tänker jag lösenskydda mina personliga inlägg med lösenord som byts varje vecka - detta för att skydda mina nära och kära.

    Jag börjar idag, ska skriva i eftermiddag (lördag). Skickar det till dig per sms. Behåll det andra, för det är särskilda lösenskyddade inlägg.

    Kram!

    2014-11-08 | 13:29:41
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • Fredrik säger:

    Hej Åsa!

    Går läkningen av såret åt rätt håll? Kontakta mig via mail annars för jag kanske kan hjälpa till.

    2014-11-13 | 18:20:36

Kommentera inlägget här: