Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Ischias...

Kategori: Allmänt

....är inte roligt!
 
I måndags natt så fick jag ont i ryggen/skinkan/benet och jag förstod ju att det var ischiasnerven som spökade.
Gick och la mig på soffan vid tretiden för jag klarade inte av att ligga kvar i sängen och soffan är ganska "hård" och med kuddar var det lättare att fixa en liggställning som funkade "sådär".
Ont var bara förnamnet och sedan dess har det kommit och gått och idag var jag till vårdcentralen för omläggning och sköterskan hon tyckte det var för bedrövligt att jag hade så ont, så hon fixade medicin av en läkare (samma som tittade på såret förut) och nu ska jag ta det till natten och jag hoppas verkligen att jag kan sova i min säng inatt!
Ja, för jag har sovit i soffan två nätter!
 
Idag på morgonen var sotar´n här och det var ju typiskt att det regnade då han skulle upp på taket med sin viska.
Det var en ny sotarbekantskap för mig, en väldigt trevlig man och han hade haft ischias själv så han tyckte synd om mig, men sa även att det var ju "positivt" att ischiasen satt på höger sida eftersom det är höger ben jag har problem med, för tänk hur jag skulle ha "vaggat" annars!
Ligger mycket i det!
 
Maken, han är förkyld!
Ja, förkyld på riktigt minsann!
Snorar, hostar och har sig och kraxar som en kråka när han pratar, men han jobbar på ändå han....
Knäppgök!!
Jag är också förkyld och är hes mellan varven så jag knappt får fram ett ljud, men han är ju sjukare förstås och det får han så gärna vara, inte gör det mig nåt!
Min kompis M hon är förkyld hon, jag ringde henne i tisdags och hörde inte vad hon sa för hon hade absolut ingen röst!
Tydligen så är det här ett virus som sätter sig på stämbanden, men det går ju över...
 
Mycket självömkan och gnäll blev det, men det är ju min blogg så jag gnäller ju hur mycket jag vill...
Skoja bara!
Men, det är faktiskt skönt att få gnälla av sig ibland, att få skriva av sig och så framförallt är det bra att kunna gå tillbaka i bloggen och läsa när/var/hur...
 
Ha dé!/tant raffa
 
 
 

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Aj aj aj, nu får både du och maken krya på er!!! Du får väl skönsång i morgon bitti, hoppas jag???

    Kram och grattis i förskott!

    2014-10-03 | 21:44:19
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Tack!
    Ha dé!/Kram

    2014-10-04 | 06:11:31
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: