Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

12 år...

Kategori: Allmänt

...fyller mormors stora prins Elliot idag!
 
Helt ofattbart att han blir så "gammal", tycker ju att det var alldeles nyss han kom, yttepytteliten, vägde bara dryga kilot och jag måste ju säga, att han vuxit på sig!
Envis var han redan då i kuvösen med respirator och senare syrgas som han hade i fem månader, en riktig kämpe och sååååå intensiv ända upp till 5-årsåldern!
Trodde aldrig han skulle kunna sitta stilla och se en film, men det kan han!
En väldigt snäll och go kille är han och jag är övertygad om att han kommer att klara sig bra här i världen, bara han får möjligheten att utveckla sina "speciella" sidor.
 
Vi har varit på kalas maken och jag och Julius och Wilgot blev så glada när "moffa" var med!
Oftast så är jag förbi med Elfrida på kvällskvisten, då är ju maken hemma....
I present hade jag köpt ett par långärmade tröjor och två t-shirtar och det kan jag tala om, att det är inte det lättaste att handla kläder till Elliot, men det fick "med beröm godkänt"!
Gillar det där med "ta tre betala för två"!
Duschkräm. rollon, badlakan och presentkort fick han också och han var så nöjd och tacksam, det kändes riktigt bra.
 
Idag har det varit fint väder, soligt men inte så varmt i luften, det kände jag då jag var ute med Elfrida, var tvungen att värma mig med en kopp te då jag kom hem och imorgon får jag se till att klä mig lite varmare.
Maken, han ska jobba imorgon igen (han har jobbat sen förra veckan) och han ska ta sovmorgon!
Ja, ända till klockan 6 säger han, men jag vet ju att han kommer att vara uppe tidigare än så....
Kan inte förstå varför han är uppe före tuppen varenda morgon, han kan ju bestämma sina arbetstider själv, men nädå, här ligger man inte och drar sig i onödan inte!
Jag går inte upp vid den tiden, det vägrar jag, dagen är ju lång ändå!
 
Ha dé!/tant raffa
 
 
 

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Oj ytterligare en tolvåring! Du får framföra Tofflans försenade grattis! Vilken tur att presenterna blev uppskattade. Jag tycker att det är svårare och svårare att hitta på, så för vår Prinskorv blev det bara "nyttiga" paket den 31 juli när han blev tolv.

    Kram och ha en bra kväll! :-)

    2014-09-10 | 18:48:44
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Ska framföra gratulationen!
    Det blir ju svårare och svårare att köpa presenter och det är han så medveten om, men just T-shirtarna (2-pack) sa han att "du vet vad som gäller mormor, vitt och svart" ;)
    Ha dé!/Kram

    2014-09-10 | 22:34:31
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Tofflan säger:

    Grattis på namnsdagen!!!
    Kram!

    2014-09-12 | 08:25:15
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Tackar!
    Ha dé!/Kram

    2014-09-12 | 21:52:01
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: