Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

1:a september....

Kategori: Allmänt

...är det idag och nu kan man väl säga, att hösten är på gång..
 
Ett underbart väder har det varit de senaste dagarna och jag har varit ute på Elfridaturer så gott som dagligen.
Det gäller ju att passa på, det står väl inte på förrän det vänder och det blir regn och rusk!
Eller...det har väl kommit lite regn nästan dagligen, men jag har skyndat mig ut mellan skurarna och det jag skrev, att det varit ett underbart väder, det tycker jag, även om det regnar!
 
Vad har jag gjort sen sist då?
Ja, inte så mycket..
I fredags var jag till Gävle en sväng, längtade efter Ture så jag var och hämtade honom på dagis efter lunch och sen hade vi hela eftermiddagen tillsammans och vi hade det sååå mysigt!
En väldigt rolig ålder 4,5 år, man får skratta väldigt mycket!
 
Måste ju säga, att dryga 2 år, det är en mysig ålder det också och vi får ju allt x 2!
Satt senast idag och fikade med Julius och Wilgot och vi "diskuterade" dagis och har man lite fantasi så blir det riktiga "diskussioner" minsann..
Wilgot, han har en tendens att vara "storebror" och tillrättavisar "Lulus" när han tycker att han säger fel och det låter så gulligt!
 
Har haft besök från Eskilstuna, det var min näst yngsta syster med sina två whippets (hundar) och min yngsta systers son med sin whippet som huserade på loftet en natt och det gick så bra så, inga problem med whippets inte!
Morris, han var ju mindre förtjust förstås, men det gick bra, stängde grindar som vi har för småbarnens skull till kök och övervåning och Morris kunde gå in och äta om han ville, men det var fint väder så han höll sig mest utomhus.
 
Tänk, idag är det 20 år sedan maken köpte huset vi bor i!
Mycket har hänt på den tiden, jag har funnits med i 18 år så jag har varit med på det mesta, köket hade han fixat innan jag kom med i bilden och det var ju bra.
Fy sjutton så drygt att helrenovera ett kök, jag hade säkert blivit helt knäpp!
Huset är gammalt, byggt omkring 1904-07, det är lite "svävande" årtalet...
Trivs gör vi vilket som!
 
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Dina Elfridaturer låter så härliga! Jag har varit ute idag också och gott och handlat. Det gick bra. En fördel med magontet i helgen var att hälsporren fick vila...

    Grattis till huset som har fått ha er som boende i 20 år! Tänk... 20 år... Fast jag har bott här där jag bor nu lika länge. För min del är det FÖR länge.

    Kram!

    2014-09-02 | 19:49:19
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Införskaffandet av Elfrida är en utav de bästa saker jag gjort, sån frihet!
    Innan jag träffade maken och blev så där otroligt störtkär ;) så var inte det här området tänkbart för mig!
    MEN...jag har aldrig trivts så bra någonstans i hela mitt liv som jag gör här och ja, det kanske har med kärleken att göra, för grannar, det skiter jag i!
    Ha dé!/Kram

    2014-09-02 | 22:10:40
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: