Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Behövs inte mycket...

Kategori: Allmänt

...för att göra mig glad..
 
Idag var jag ute med Elfrida, det har ju varit ett underbart väder och jag har försökt att "suga ur" det mesta utav det.
Kom åkandes och mötte tre killar som hade varsin regnbågsfärgad flagga i händerna och jag kunde inte låta bli att kommentera det och sa "vilken fin flagga ni har" och så gjorde jag tummen upp och helt plötsligt så fick jag kramar av alla tre!!
Det har ju varit Pridefestival här i lilla Falun idag, jag var inte nere på stan då, men fick ju lite "Pridefeeling" ändå!
Har sett flera utav stadsbussarna som haft Prideflaggor och det har gjort mig så glad och att lilla Falun´s stadstrafik uppmärksammar det, det är stort!
 
Blev också glad då jag märkte, att M och B har lämnat en kommentar i min blogg och jag säger då det...undrens tid är inte förbi!!
 
M och B är två före detta arbetskamrater till mig och jag kan tala om, att vi, vi har skrattat ihop mååååånga gånger! Vi är tre helt olika personligheter och det skiljer många år i ålder från den yngsta till den äldsta, men det är väl det som gör´t kanske...
Roligt är det i vilket fall som helst!
 
Idag har maken klippt gräset här hemma och han hoppas ju att det ska vara den sista gången för den här säsongen.
Igår klippte han på två utav de fem ställen han har åtagit sig och jag vet att han tycker det börjar bli lite tråkigt, nu väntar han väl på att det ska komma snö så han får skotta istället!
Han är lite tokig, men det underlättar väl när han är gift med mig...
 
Morris, han sitter ute i trädgården just nu och för ett "psykologiskt krig" med grannens katt, den där katten som Elvis var ute och slogs med VARENDA dag!
Kan inte förstå vad det är med just den katten, Morris avskyr också den!
Fast...Morris slåss inte som Elvis gjorde, Morris är en väldigt snäll gammal herre (snart 12,5 år) och det verkar som att just slagsmål, det är under hans värdighet, sånt håller bara "ungtuppar" på med liksom...
 
Fick telefonsamtal från Ture(bus) igår kväll, han talade om att han varit hos doktorn och fått medicin för han hade ont i halsen, halsfluss förstås!
Två tatueringar hade han också fått, en sjöjungfru och en huggorm!!
Ja, de hade han fått för att han var så duktig och så hade han "spytt två gånger och det räckte"!
"Han hade så svårt att svälja så därför hade han spytt, inte för att han hade ont i magen, så det så och så hade han feber och det var inte så hemskt skojigt"!
Ett riktigt roligt samtal mitt i allt "elände" var det, mormors lillprins!
 
Nu är det snart dags för sängen så...
 
Ha dé!/tant raffa
 
 
 

Kommentarer

  • Ragnvi säger:

    Morning o tack för dina rader hos mig!
    Hoppas lillkillen kryar på sig snart!
    Kramen!
    Ragnvi

    2014-09-21 | 06:46:08
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se
  • Inga M säger:

    Åh stackars Ture bus! Halsfluss är inte roligt, det gör rejält ont så jag förstår om han har svårt att få ner medicinen. Hoppas han kryar på sig!

    2014-09-21 | 11:53:49
    Bloggadress: http://inga.blogg.se
  • åsa säger:

    Ragnvi:
    Sorgen bleknar, jag lovar, den finns alltid där, men den bleknar..
    Ha dé!/Kram

    2014-09-21 | 13:18:29
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • åsa säger:

    Inga:
    Halsfluss är det jobbigt att ha innan medicinen börjar verka. Ture har redan blivit bättre och han är jätteduktig att ta sin medicin!
    Ha dé!

    2014-09-21 | 13:20:34
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Tofflan säger:

    Härligt med Pride och kramen du fick!
    Vi har haft OK väder fram till klockan 17 idag - sen dess ösregnar det.

    Hoppas Tureplutten kryar på sig och inte spyr mer! ;-)

    Kram!

    2014-09-22 | 00:18:26
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Här bara blåste det till av bara sjutton igår kväll och helt plötsligt blev det riktig höst!
    Regn och rusk, men faktiskt så tittar en blek sol fram just nu!
    Ture är mycket bättre nu.
    Ha dé!/Kram

    2014-09-22 | 08:40:05
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: