Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Fick en knäpp...

Kategori: Allmänt

...i huvudet!
 
Mmmm...efter att ha haft fruktansvärd huvudvärk, ungefär som svår migrän fast ändå inte i flera dagar så "knäppte" det till skallen och efter det har jag ett pipande/tjutande i huc´vudet hela tiden!
Det låter ungefär som "förr i tiden" då testbilden kom fram i tv:n efter att programmen slutat för kvällen och sen så kom det en hög entonig "ton" innan "myrornas krig".
Tinnitus är det och varför blir jag ens förvånad!?
Jag får ju allt jävla skit!
 
Kan tala om, att det är jobbigt, jättejobbigt!
Värst är det när man ska sova, det piper och tjuter och jag vill ju att det ska vara tyst, men inte då!
Man blir väldigt trött, hjärntrött skulle jag kunna säga, tur då att man inte har så stror hjärna ;)
 
Ska till läkare snart, men det finns ju inte så mycket att göra, jag väntar på att det ska "knäppa till" igen och att oväsendet ska sluta lika tvärt som det kom.
Ja....det kom väl inte så tvärt kanske, har ju haft lite pip och tjut förut, men absolut inte som det är nu!
Hoppet är ju det sista som överger en...
 
Idag har maken däckbytardag, han ska alldeles strax börja med "min" bil, han är klar med "sin" och efter det tänkte jag att han får ta en liten lunchrast, det var väl snällt?
 
Det är ganska soligt idag, men kallt och det ska väl vara så i mitten på april, om det är för varmt går knoppningen för fort och det vill då inte jag.
Det är bladknopp (?) på syrenen, körsbären och äppelträden och rabarbern blir större och större för var dag, men just rabarbern brukar ju växa så man nästan ser det med blotta ögat så fort det blir lite sol.
 
Ska vilken dag som helst ta tag i fönsterputsningen, har liksom inget att skylla på längre eftersom de har varit och sopat gatan (brukar aldrig göra det innan gatan är sopad).
 
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Nej så trist! :-( Tinnitus KAN iofs bero på vissa mediciner. Det KAN också lindras med hörapparat(er) med en motverkande ton på som så att säga krockar med den du hör. Har ju jobbat med döva som ofta lider av svår tinnitus. Men din läkare vet säkert bättre än jag. Hoppas mest av allt att det går över.

    Mina däck är bytta och fönstren på framsidan är putsade. Rygghelvetet värker fortfarande. Annars är allt som vanligt, det vill säga jag är arg ;-)

    Kram pårej!

    2015-04-14 | 17:19:01
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Jag hoppas också att det ska gå över, men jag ska framföra till läkaren vad du skrev.
    Jäkla rygg du har, tycker den ska ta och skärpa till sig!
    Förstår att du är arg ;)
    Ha dé!/Kram

    2015-04-15 | 13:20:55
    Bloggadress: http://tantraffa.blogg.se
  • Tofflan säger:

    Berätta sen hur det gick för dig hos doktorn!!!
    Kram!

    2015-04-15 | 14:42:38
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • Bert säger:

    Den där tinnitusen är kanske nå't som går. Jag har i och för sig haft en rätt lindrig variant i ca 20 år, men i slutet av februari fick jag också en knäpp och nu lever jag med ett högt tjut i vänster öra. Det varierar i styrka och ibland har det varit borta någon dag.

    Jag hoppas på en knäpp till.

    2015-04-16 | 16:41:17
    Bloggadress: http://ogonblickinorr.blogspot.se

Kommentera inlägget här: