Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Påsken är över....

Kategori: Allmänt

...för den här gången och det var en väldigt lugn och skön sådan.
 
Hade ju inga barn/barnbarn "hemma" i helgen, mer än att Ture med föräldrar kom förbi en sväng på påskdagen.
De var i Falun för att hälsa på Ture´s gammelfarmor som ligger på lasarettet och de passade då också på att gratulera maken som fyllde på påskafton.
Det var ju egentligen spindelmannen som kom i full mundering, men jag tyckte att han hade drag av Ture jag...
 
Vi var ju till Hälsingland på påskafton, närmare bestämt utanför Delsbo och det var en väldigt trevlig "utställning", det var även lite försäljning av handarbeten, bröd och lite av varje, inget "krafs" utan rejäla saker!
 
Efter det så åkte vi till en annan gammal kompis till maken och fikade (utanför Hudiksvall), det blev en riktigt bra dag!
 
Amazonen har vi även varit ute och "luftat", många idioter i påsktrafiken må jag säga och inte undra på att det händer en massa "onödiga" olyckor, anpassar man hastigheten efter trafik/väglag så slipper man sånt, men folk har ju så jäkla bråttom!
Har aldrig i hela mitt liv varit så nära att krocka som på påskdagen då en bil kom i allt för hög hastighet i en kurva och över på vår vägbana!
Hade vi smällt i varandra så hade säkert maken, jag och Amazonen hamnat i Dalälven, det var nära, vääääldigt nära!
 
8 april är det och ute har all snö försvunnit, tussilago blommar överallt, det blåser rena rama orkanen och jag har bestämt mig för att inte gå utanför dörren idag.
Har i alla fall massor att göra här hemma, Morris fäller så mycket päls att det är som en "hinna" över golven och dammsugaren får gå på högvarv.
 
Ha dé!/tant raffa
 

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Små gulliga spindelmän med drag av barn(barn) är hur söta som helst!

    Otäckt med idioter som gör bilresor livsfarliga. Jag fick ett hiskeligt möte, men vi klarade oss - den gången.

    Du får dammsuga Morris helt enkelt!

    Kram på dig!

    2015-04-08 | 18:52:04
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Skulle dammsuga honom om det inte var så att han drar "som en avlöning" så fort jag tar fram dammsugaren!
    Mycket idioter bakom ratten, tyvärr!
    Väldigt gullig superhjälte var det som kom på besök ;)
    Ha dé!/Kram

    2015-04-08 | 19:28:19
    Bloggadress: http://tantraffa.blogg.se

Kommentera inlägget här: