Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

För 17 år sedan....

Kategori: Allmänt

....förlovade vi oss maken och jag <3
 
Tänk, att det var så länge sedan, det känns absolut inte så..
 
Det var även första gången jag pratade med min blivande svärmor och hon, hon var en fantastisk människa!
Helt otroligt, att det "klickade" på en gång mellan oss och vi hade kontakt via telefon minst varannan dag i veckan och henne saknar jag enormt.
Ingrid som hon hette gick bort nyårsdagen - 02, men vi har "kontakt" varenda dag.
 
Kommer du ihåg *M* när jag/du träffade maken första gången?
På Kullen här i Falun, en dansrestaurang som numera är riven, men som *M* och jag haft otroligt roligt på!
*Han värmde på fiskpinnarna i micron* sa han till sina kompisar och du *M* sa, att..."han måste vara från Medelpad" och jag, som på den tiden inte hade speciellt många hämningar, gick och bjöd upp och på den vägen är det..
 
Med facit i hand så...
Jag är ju gift för andra gången och båda "äkta" männen träffade jag på just Kullen....
Det måste ju berott på att jag älskade att dansa, eller...?
Dans, det var "livet det"!
 
Men, som sagt..
Sjutton år har gått och det har mestadels varit bra år, givetvis finns det tider då det var jobbigt också, inte mellan maken och mig, men det finns ju fler som tillhör familjen...eller som inte längre tillhör familjen..
Det är det som är jobbigt, det är, att "kärleken består men föremålen växlar" och att byta släkten, det är jobbigt, men det går!
 
Nu hoppas jag, att alla får en fortsatt trevlig alla hjärtans dag, för det tänker jag ha!
 
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: