Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Det snöar så vitt jag kan se"...

Kategori: Allmänt

...skulle rubriken kunnat vara..
 
Jovisst har det snöat, väldigt mycket och ymnigt!
Maken, han har varit iväg och skottat både igår eftermiddag/kväll och idag på morgonen så han skippar det där med "friskis och svettis" i dag och tittar på skidor på tv istället!
 
Jag, jag gör minsta möjliga för jag orkar inget och det beror väl på infektionen jag har och medicineringen antar jag, men det kan ju bara bli bättre och jag måste lära mig att inte vara så förbaskat otålig....
 
Igår kunde jag inte hålla mig längre, var upp till twinsen en sväng och gissa, om det var två små killar som blev lyckliga då mormor kom!
Tänk, vad mycket det är som händer i deras utveckling på bara ett par veckor, fascinerande att både se och höra!
 
Julius, han satt i mitt knä och så strök han mig över kinden och sa, "mommo fin, mommo många fin" och det betydde att jag var mycket fin och så var han så pussig och kelen.
Wilgot, han talade om för mig, att "mommo fuk, Wiggot å Lulus åsså fuk, bläää"!
Han talade om och visade hur man är/låter vid kräksjuka och "inte lolit" och det kan jag ju hålla med om!
Skönt var det att få "tanka" lite positiv energi av de små liven.
Träffade även Elliot, han blir lång och ståtlig den pojken och han är rolig att diskutera med, för han har åsikter om väldigt mycket, framförallt politik och samhällsfrågor.
Elvira var hos fadern (båda skulle dit i helgen) så henne sms:ade och mms:ade jag med under kvällen och hon är väldigt duktig på att formulera sig och att stava rätt, det gläder mig!
 
Morris, han är inte ute så mycket nu för tiden, han ligger inomhus och njuter av tillvaron och det är honom så väl unnat!
Fast...det kan gå väldigt fort genom kattluckan då han ser grannkatten komma smygandes på hans revir, "tjong" säger det bara och ut för att jag bort inkräktaren!
Han är go den katten!
 
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Det var en riktigt fyndig rubrik du hittade! Tänk att rubriker har jag alltid haft jättesvårt att komma på.

    Här har det snöat massor också och jag har varit inne i två dar. NÄ! Nu ljuger jag! Jag var faktiskt ute och slängde min gran idag.

    Så himla goa barnbarnen verkar vara! Och så väldigt bra att "Wiggot" beskrev kräksjukan så... pedagogiskt... ;-)

    Kram och fortsätt krya på dig!

    2015-01-11 | 16:17:46
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Har kommit mycket snö här och det ska visst komma mer imorgon, bra, då hinner ju inte maken stelna till ;)
    Ja, de är goa de små liven och så otroligt roliga, man skrattar gott åt/med dem hela tiden!
    Ha dé!/Kram

    2015-01-11 | 17:17:33
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Tofflan säger:

    Kan han komma en sväng till Uppsala och ta några tag utanför mitt garage så jag kan köra ut min bil? Och kanske om han kunde skotta en gångväg från porten till garaget också. Vaktis har plogat EN gång och det har snöat non stop här i över två dygn... :-(

    Kram!

    2015-01-12 | 15:27:17
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Jag har ju adressen så....
    Ni skulle haft maken som "vaktis", då hade det varit rejält gjort!
    Han har varit och skottat idag med, men nu ska det väl vara slut på snöandet hoppas jag (han).
    Ha dé!/Kram

    2015-01-12 | 19:36:08
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Tofflan säger:

    Det har regnat lite och vaktis har plogat, men det var skithalt och dåligt sandat. Det låg snöhögar utanför två garageportar, min var den ena. Men det gick att få bort ganska lätt trots att snön var tung och skyffeln låg inne i bilen - som ju stod inne i garaget...

    Hur mår du????

    Kram!

    2015-01-13 | 19:21:37
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Svinhalt här i Falun också, förutom på de ställen som maken sköter, där är det minsann välskottat och sandat!
    Jag mår ganska bra, väldigt "off" orkar ingenting tycker jag, men det kan ju bara bli bättre..
    Ha dé!/Kram

    2015-01-14 | 09:17:16
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: