Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Redan 2 juli...

Kategori: Allmänt

..idag!
 
Så, nu har sommaren kommit på riktigt, det är nästan 32 plusgrader här just nu och jag skulle ju ljuga om jag sa, att jag tycker det är skönt..
Nej, det är 10 grader för varmt för min del!
Men, alla som börjar sin semester nu har ju tur, de som varit "tvingade" att ta tidig semester, de är väl inte lika nöjda förmodar jag.
 
Efter att ha varit iväg till en kille och fyllt på gas (?) i klimatanläggningen/AC:n på "min" bil så kan jag ta en tur och svalka av mig om jag vill, för en Elfridatur ger inte mycket svalka, det känns inte ens att det fläktar, så varmt är det.
Kan tala om, att om AC:n inte funkar i en bil, då blir det olidligt varmt!
På "min" bil så blåste fläkten på högsta och enormt varm luft, det gick inte att stänga av och man gruvade sig verkligen att åka bil.
Ska ju ta med min bästa vän och hennes barnbarn på en tur (har inte blivit av på grund av AC:n faktiskt) och jag hoppas att det ska bli liiiite svalare, annars smäller jag av då vi ska "picknicka"!
 
Tackar gud, att vi investerade i en portabel AC som vi har på övervåningen, annars blev det inte mycket till sömn på nätterna.
 
Maken, han är iväg och bygger altan, trappa och balkong åt en man som blivit sjuk och vill ha saker och ting fixade, det är tur att Veteranpoolen finns!
"Men, ni måste väl för sjutton ta lite raster också, inte bara jobba hela tiden" sa mannen igår, det är ju ett tecken på att de jobbar på bra maken och jobbarkompisen, även fast det är så varmt som det ändå är.
 
Morris, han håller en väldigt "låg profil" nu i värmen, ligger mest i häcken eller i någon buske i skuggan, gammal och varm, då är det lika bra att ta´t lite lugnt.
Han är rolig den katten, nu har han fått för sig att han ska dricka vatten i diskhon!
Han sitter där och skriker tills jag kommer dit och ställer ner en skål med vatten i och har han inte större krav än så, då gör det ju ingenting. ;)
 
Ha dé!/tant raffa
 
 
 
 

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Jag ska strax ge mig ut på en liten kvällstur - med fungerande AC i bilen, hoppas jag. Här i lägenheten är det nu olidligt hett mellan kl 17 och 20, sen blir det svalare.

    Portabel AC vore nåt för min del, det... Var det dyrt att fylla på gas till AC:n i bilen???

    Kram!

    2015-07-02 | 18:32:52
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Ja, det var ju inte gratis med påfyllningen precis, men med tanke på vad det kunde ha kostat vid större fel så...
    800:- fick vi betala och om det skulle krångla igen så fick vi komma tillbaka och "reklamera", ja, inom en viss tid då... ;)
    Ha dé!/Kram

    2015-07-02 | 18:37:07
    Bloggadress: http://tantraffa.blogg.se

Kommentera inlägget här: