Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Känner ödmjukhet"...

Kategori: Allmänt

...för dig mormor, det betyder väl att jag älskar dig..eller?
 
Så sa min älskade Elliot till mig och mitt hjärta blöder <3
 
Inte lätt att var nästan tretton år och kille, lite...om inte "annorlunda" så ganska så speciell. <3
Ja, han säger det han tänker och som vuxen ska man kunna "ta det" och jag vet, att allt han säger är så äkta och jag älskar honom bara mer för det!
Inte för att jag någonsin trodde att man kunde älska mer än jag gör, men...
 
Idag har vi varit på skolavslutning, fint väder och som vanligt bra "program".
Träffade farföräldrarna samt en lillebror till mina små (stora) kungligheter och det är alltid lika trevligt att stråla samman med dem.
 
Idag var det bara Julius som var med eftersom Wilgot var sjuk och det var riktigt roligt att se, hur Julius liksom "tog plats" då han inte behövde konkurrera om förstaplatsen.
Men...på eftermiddagen var det en liten Julius som inte alls mådde bra, han var febrig och ögonen hängde som "sladdlampor"och när jag frågade hur han mådde så svarade han...bajs! Nämen, blev jag förvånad...eller?
 
En bra dag har det varit, jag är ganska slut som människa, men nu är det sängen som gäller!
 
Ha dé!/tant raffa
 
 

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Din Elliot är verkligen en prins! Hoppas Julle och Vigge kryar på sig! Och att de INTE smittade mormor Ås(n)a.

    Kram!

    2015-06-14 | 20:01:44
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Ja, han är en prins (åtminstone i mina ögon) och han vill så väl, synd att inte alla förstår det..
    Twinsen är dåliga med feber och förkylning, vilket förvärrar astma (Julius) och krupp (Wilgot), men det är fart på dem trots allt!
    Tänk, att du kommer ihåg vad Ture kallade mig på dagis :)
    Ha dé!/Kram

    2015-06-14 | 22:28:20
    Bloggadress: http://tantraffa.blogg.se
  • Tofflan säger:

    Elliot verkar vara en sötpropp, mycket känns igen på nära håll. Det gäller att SE pojken som han är, inte som man vill att han ska vara, tror jag (utan att veta nåt...)

    Jepp! Jag minns vad Ture kallade dig, jag tyckte att det var så gulligt. Fast du ÄR allt annat än en åsna. Tycker jag!

    Kram!

    2015-06-15 | 20:26:26
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    En otroligt omtänksam och snäll pojke är Elliot och att "vissa" inte kan se det måste betyda att vederbörande är blind, eller....
    Ha dé!/Kram

    2015-06-17 | 08:21:23
    Bloggadress: http://tantraffa.blogg.se

Kommentera inlägget här: