Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Två dagar kvar....

Kategori: Allmänt

...till midsommar!
 
19 juni, då har vi bröllopsdag maken och jag, vi gifte oss på midsommarafton -98 och det var samma sorts väder då som det är nu.
Man kan ju inte påstå, att det är eller har varit någon sommarvärme att tala om, inte en enda ljummen kväll har vi kunnat avnjuta i trädgården, men det kommer säkert värme efter att midsommarhelgen är över, brukar ju vara så.
 
Igår hade Elliot och jag en riktigt bra dag tillsammans!
Vi åkte mot Leksand och passade på att besöka en stor loppis, såpass stor att Elliot fullkomligen "tappade hakan"!
Ett par glas till mig och en glaselefant till Elliot blev det och i och med den elefanten så har han bestämt sig för att börja samla på glasdjur, inte helt fel tycker jag!

Lunch intog vi på Kina/Thairestaurang och vi åt väldigt sakta, bara njöt av maten och varandras sällskap.
Enormt mysigt!
 
Idag ska vi kanske umgås på eftermiddagen, det blir troligtvis loppisbesök i så fall, för jag misstänker att Elliot fått lite "blodad tand".
Han är ensam hemma eftersom modern jobbar, men han har valt att vara hos henne och det kan ju bli lite tråkigt, även om man är tonåring och föredrar att sova läääänge....
 
Maken, han har klippt gräset nu på morgonen, det får man ju göra på vardagar och han började inte förrän 7.30, det var liksom lika bra att passa på innan det börjar regna, vilket det tydligen skulle göra lite senare på dagen.
 
Hoppas alla får en riktigt bra midsommar, vare sig det regnar eller inte!
 
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Jag får säga grattis i förskott på er bröllopsdag! (Jag gifte mig också en gång på midsommarafton, men det är preskriberat sen länge, tack och lov!)

    Härligt med Elliots loppissug! Det är så himla kul att bara titta på saker. Man behöver inte alltid köpa. Man kan beundra, skratta åt, önska etc.

    Jag blev bortbjuden på midsommarafton och det ska bli mysigt och kul! Tyvärr jobbar min kära.

    Kram och ha en bra loppisdag i morgon också!

    2015-06-17 | 20:50:19
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Tack!
    Ja, Elliot har fallit för glasdjur och jag tycker det är jätteroligt!
    Finns ju hur mycket som helst att titta på, att skratta åt och att "tråna" efter på loppis.
    Ha dé!/Kram

    2015-06-18 | 15:15:47
    Bloggadress: http://tantraffa.blogg.se

Kommentera inlägget här: