Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Helgen som slår påsk, midsommar och jul....

Kategori: Allmänt

...har passerat för mormors duktiga dansande små (stora) kungligheter!
 
Det har varit dansuppvisning i dagarna två och igår kväll var vi på show minsann!
Jädrans så proffsigt och bra det va!
Ett rejält "drag" från början och både Elliot och Elvira gjorde fler nummer och lyckan över att få vara stjärna och stå längst fram på scenen, det är enormt det!
Blir stolt så jag nästan spricker då jag ser dem prestera så otroligt bra och de strålar av lycka, lycka över att få göra det de älskar mest av allt och få stormande applåder för det också!
 
Nu ska de ju tävla i Mora den 30 maj och det är träning som gäller till dess och dansskolan, den har stängt för terminen från och med i morgon, men inte för de tävlande och ingen är ju lyckligare än barnen, de fullkomligt strålar då de pratar om träningen och gemenskapen som är och jag, jag blir bara varm ända in i hjärteroten :)
 
Maken, han spikar altaner han och han strålar han också, på sitt sätt ;)
Vet ingen, som mår så bra av att få spika, skruva och ha sig, att konstruera, det är hans gebit det!
Kunderna blir så nöjda och jobben till Veteranpoolen bara strömmar in och det beror väl till mycket del på att de ska sänka rotavdraget så det gäller att snabba på, men om en kund är nöjd så sprider det sig och det gör det fort!
 
Jag, jag har varit lite "låg"....om man kan uttrycka sig så, jag har ett "skov" (kan man väl säga) och det är inte roligt, men jag ger inte upp i första taget, gör så gott jag kan, men är väl lite "si och så" i humöret, vissa dagar är bättre och det får man väl vara tacksam över, men jag är väldigt, väldigt trött på att aldrig få må riktigt bra.
 
NU är det färdiggnällt för den här gången!

Nu i veckan är det röd dag på torsdag, det är ju Kristi himmelfärdsdag så på fredag är det väl "klämdag" för många, jag ska ha Ture här hos mig då modern är på möte här i Falun och det ska bli roligt.
 
(På torsdag kaaaanske det blir en tur till Hälsingland och konstutställning igen, den som lever får se...)
 
Ute har grönskan exploderat, plommonträdet har snart blommat över och jag hoppas ju, att det har blivit rejält pollinerat så att det blir lite plommon, det var ju ganska många förra året, men så yttepyttesmå, det var i princip en kärna med skal på.
 
Amazonen är inte klar från lacken ännu och maken har separationsångets "de luxe" och jag har sagt åt honom att han ska ringa och fråga om de har besökstid ;)
Men, den måste ju vara klar snart så vi får ut och glänsa lite....
 
Ha dé!/tant raffa
 
 
 
 

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Härligt med dansuppvisningen och roligt med det kommande Turebesöket! Hoppas att Amazonen får komma ut och lufta sig lite också.

    Var rädd om dig och hoppas att du kommer ut ur skovet snart!

    Kram!

    2015-05-12 | 17:18:53
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan.
    Maken var och besökte Amazonen idag och den kommer nog hem snart ;)
    Jobbigt har det varit, men du vet...jag ger f-n aldrig upp!
    Ha dé!/Kram

    2015-05-12 | 19:32:29
    Bloggadress: http://tantraffa.blogg.se

Kommentera inlägget här: