Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Över en månad sedan...

Kategori: Allmänt

...jag skrev här på bloggen...
 
Har det hänt nåt sen sist?
Jodå, det har det!
 
Alla är väl överens om att det är en väldigt kall och eländig vår vi har och idag är det sista maj, det regnar till och från, har så gjort sedan igår.
 
Igår var vi till Mora på danstävling, Elvira kom på en delad 7:e plats i disco och Elliot vann sin grupp i hip-hop!
Jätteduktiga båda två och jag, som kan börja gråta till Antikrundan, jag....
Blev en jättebra dag i Mora och efter att tävlingarna var slut och Elliot och Elvira åkte med fadern hem (som även han var där och kollade) eftersom de nu har "pappavecka" så åkte båda döttrarna (moster/yngsta dotter var givetvis med) via Rättvik-Tällberg-Leksand hem och vi stannade i Leksand och åt, sååå mysigt att bara vara vi tre "tjejer" så vi drog ut på måltiden i ett par timmar!
 
Julius, mormors lilla prinskorv, han har fått astma och det har varit jobbigt för honom, men nu har han fått medicin och inhalator, en grej han sköter exemplariskt!
Blir lite "flaschback" för Elliot hade också inhalator när han var liten, men nu så har han vuxit ifrån sin astma.
Väldigt vanligt att prematura barn får problem med luftrören då de ofta inte är tillräckligt utvecklade om de föds mycket för tidigt och Elliot kom ju 11 veckor före beräknat födelsedatum.
Nu ska det väl undersökas vad för "sorts" astma Julius har, det är ju pollentider så man vet ju inte riktigt om det beror på allergi...
Fast Julius, han har ingenting emot att vara hos doktorn, han ville tillbaka efter att ha tillbringat en natt på barnavdelningen!
Han fick ju frukost på rummet och fick ju även välja precis vad han ville ha.
De var även till akuten i fredags kväll och när de skulle åka hem så tackade han så mycket och önskade personalen en trevlig helg!
Sötnöten våran!
 
Maken, han bygger han!
Ett X-antal altaner har tillverkats och imorgon ska det byggas trappa och det tillsammans med en snickare som han jobbade tillsammans med förra året via Veteranpoolen och maken ser verkligen fram emot det för han "klickade" enormt bra med Börje som snickar´n heter och det är ju kul!
 
Jag hoppas att vädret ska bli bättre veckan som kommer, för då ska jag ta med mig min allra käraste/bästa vän på en liten biltur, packar med lite fika och sen så...
 
Fick förresten paket nu i veckan som varit..
Eller, det var adresserat till mig, men innehållet var till Morris!
En gammal bloggvän har stickat en filt som hennes katt tyckte att Moris skulle få och tänk, hon skickade den till oss!
Trodde inte att det fanns så snälla människor!
Nu ligger Morris på den hela tiden och man kan riktigt se, hur skön han tycker den är och inte nog med det, den är fiiiin också!
Återigen TACK!
 
Det där med vädret...
Förra året vid den här tiden, då hade jag åkt många mil med Elfrida..
I år har det inte blivit många turer inte, men jag tror ju att sommarvädret kommer lagom till skolavslutningarna.
Det enda positiva med väderläget, det är ju att våren har varit just vår och allt har inte blommat över redan som förra året vid samma tid.
 
Ha dé!/tant raffa
 
 
 
 

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Vilka duktiga dansare du har i familjen! Men stackars lillskrutt som fått astma. Hoppas den växer bort.

    Gulliga och snälla bloggvänner finns lite överallt. Jag har en som bor i Falun, jag. ;-) Hoppas Morris blev glad för filten, vilken omtänksamhet!

    Ha en fin roadtrip med vännen! Här i Uppsala blåser vi åt alla möjliga håll just nu! Men det regnar i alla fall inte!

    Kram!

    2015-06-01 | 18:43:24
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Är så stolt över ALLA mina barnbarn och tänk, i söndags träffade jag dem alla fem!
    Jag har flera goa bloggvänner, dig inräknad <3
    Få se, vilken dag det blir aktuellt med roadtripen, vill ju ha fint väder också;)
    Ha dé!/Kram

    2015-06-02 | 13:45:49
    Bloggadress: http://tantraffa.blogg.se

Kommentera inlägget här: